October 12, 2011

i'm back.!!

Oct 12, 2011



Hai Alls..
Lame giler sangat2 yang ter-lalu amat2 nyer aku x pot pet pot pett kat sini. haaa, nak ckp berape lamenye kan. nak citer pon xtau dari mane nak start.

7 bulan tanpa ape2 perubahan yang drastik.! itu yg bole aku katakan. rehat sudah, puasa sudah, raye sudah, konvo pn sudah. bile lg nak start buat duit tetap.? alahaii.. pnt kak jah nak jwb soalan ni tokkk.!

bukan takde usaha, bukan takde peluang, bukan takde offer, bukan jugak takde keinginan. kawan2 ak pn dah jenuh kott nasihat ak. cuma takde yang selari dengan 'tanggungjawab' dan cita2 ak.

Awal2 mmg aku rase tanggungjawab dah macam beban, serba serbi aku xle nak tentukan utk mase depan ak. tension, pressure bile terpakse tolak offer, bila terpakse terhad buat pilihan. bagitau ak sape yang bule tahan.?

tp at last, aku sedar mungkin ini takdir olehNya. ak silap. klu ak xredha, xikhlas dgn ape yg dah ditulis dlm hidup ak ni, sampai bile2 pn ak xle nak hadap. memang bukan senang. tp segala2nya bergantung pd diri kite.

setiap orang ade bahagian masing2. bukan aku sorang yg diuji.. ak pkir2 balik, sume ade ujiannya masing2.. ade yg dh keje, tp nak pkir psl kwin lagi. ade yg dh keje sm mcm kwn ln, tp training msti dia pn xhappy. ade yg dh keje, tp xhappy dgn keje dia. ade yg dh keje tp sunyi takde teman. ade yg dh keje tp balik smpi lewat mlm keje bagai nak rak. ade mcm2 lagi.

aku percaya tuhan itu adil. yakin dan teruskan usaha utk capai ape yg kite impikan.

yezza.. akhir kata tgk la skeping pix latest aku sblum tggu ak update next entry nanti.

Adios.!

3 comments:

Anonymous said...

bole x mls nk keje..tp uit bulan2 masuk???

4KU5T4T1K said...

bole.. ko jd la gigolo. hahaha..

yuyun said...

keje sampai lewat malam. sape tu? rajinnye die.. nak ngorat lah! haha